zaterdag 11 mei 2013

Ruilen is leuk!

Ik kan het niet ontkennen: ik ben verslaafd aan het raken.
Waaraan?

We weten allemaal dat we in een veel- te- veel- te- veel- economie leven. Zelfs wanneer je voor deze samenleving straatarm bent, dan nog barst je huis uit zijn voegen van de spullen. Je herkent dit wel.
Toch zijn er nog situaties waarin je nieuwe of andere 'dingen' zou willen hebben. Gewoon voor de heb, of omdat je er iets mee wilt doen.
Iets waar ik al langer in geloof is: RUILEN.
Wat ik niet meer nodig heb ruil ik met wat jij niet meer nodig hebt. Mooi idee. Maar hoe weet ik nou wat jij nodig hebt, en wat je van mij zou kunnen gebruiken? Ja, wanneer het te laat is hoor je vaak:
'Oh maar ik had wel ... voor je.' Of:
'Had het toch gezegd, dan had je... helemaal niet hoeven kopen.'

Een paar dagen terug ontdekte ik op Facebook een site die je een handje helpt om deze situaties te voorkomen. Heel erg leuk! Deze site is voor het Gooi, handig want daar woon ik, maar ik neem aan dat inmiddels heel veel regio's iets vergelijkbaars hebben. Het is strict genomen een weggeef- site. Het ruilen komt vanzelf, wanneer je iets hebt gekregen ga je zelf ook weggeven en andersom, wanneer je iets hebt weggegeven kom je vanzelf op dingen die je zou kunnen gebruiken.

Tsja, en daar ben ik nu bijna aan verslaafd.
Ik heb al een Photoshopboek weggedaan, en bijna een matras dat ik over had. Zelf heb ik hele lieve babykleertjes gekregen die ik naar Afrika op ga sturen. Kortom, ik vind het geweldig.
Wanneer we dit nou met zijn allen gaan doen, dan ondermijnen we meteen de macht van de grote banken, en dat is ook een leuk idee. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten