woensdag 5 juni 2013

Wat doe jij?

Dit beeldje wordt extra sprookjesachtig
Het is zover!

De zon schijnt, en ze blijft waarschijnlijk de hele week en zelfs het weekend nog. Eindelijk even opwarmen.
Mijn eerste reactie, wanneer de zon volop schijnt, is naar mijn camera grijpen. Ik hou van het heldere licht en de speciale lichtval wanneer de zon uitbundig schijnt. Een vreemde reactie?



De Japanse Acer op zijn mooist

Mooi weer/ slecht weer.

Ik blijf het grappig vinden, hoe we in dit deel van de wereld smachten naar zon, en in andere delen van de wereld het 'zomerseizoen' zoveel zon brengt dat het daar slecht weer wordt genoemd.


Wat doe jij als eerste wanneer je de zon ziet?


Zelf hoef ik niet zo nodig te bakken in de zon, maar ik vind het heerlijk om deuren en ramen open te kunnen zetten, of te kijken naar hoe de katjes genieten in het gras. Ik geniet vooral van het licht en de warmte.



Laat je alles vallen en ga je in de zon zitten en bakken tot je erbij neervalt? Dat kan alleen als je geen vaste werktijden hebt. Ga je in de tuin werken, of misschien wel snel nieuwe zomerkleren kopen? Ben je meer een terrasjesmens?

4 opmerkingen:

  1. Ik laat alles vallen en race naar het strand en neem een vest mee het kan opeens koud zijn hier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie.
    ik moet bekennen dat ik de eerste zonnige middag toch ook alles liet vallen en buiten in de zon ging liggen lezen. Het was té verleidielijk na al die koude sombere dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een piepklein plaatsje achter mijn huis maar zodra de eerste zon kwam ben ik met mijn zoon het vijvertje met de schildpadden gaan schoonmaken, onkruid weggehaald en een paar plantjes gekocht en aan de schutting gehangen. Vervolgens zijn we gaan zitten om naar de zonnende schildpadden te kijken.Dat is Genieten met een hoofdletter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, dat klinkt inderdaad als genieten Marjolein. Dank voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen