vrijdag 19 juli 2013

Humble bundel

Het was 2011 toen ik begon met Humble in zijn huidige vorm.
Snelle kleine tekeningetjes, vrolijk gekleurd.
Toen mijn moeder ziek werd en overleed, lag Humble opeens stil. Ik weet natuurlijk niet of het een met het ander te maken had. Bijna een jaar lang gebeurde er niets. De focus lag toen op de tekeningen en op merchandise. Leuke tassen, t-shirts, pennen en vooral kerst- en ansichtkaarten.
Ik miste iets.
Ik was op zoek naar het verhaal achter Humble.

Inmiddels heb ik een tiental korte verhalen geschreven, gebaseerd op de serie ansichtkaarten die we hebben uitgegeven. iedere kaart is de basis van een verhaaltje. Per hoofdstuk zijn er twee tekeningen. De eerste is de tekening van de bijbehorende kaart, en de tweede is een nieuwe tekening in zwartwit. Aan het einde van ieder hoofdstuk komt een kleurplaat. De kleurplaat kun je zelf inkleuren maar als je dat zonde vindt kun je hem natuurlijk copieëren.

Op dit moment zit ik in de schrijf- en herschrijf- en passen-en-meten-, opnieuw tekeningen inscannen-, opnieuw passen- en- meten- etc. fase. Het klinkt misschien niet zo als ik het zo opsom, maar ik geniet er enorm van. Ik vind dit heerlijk om te doen. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe Humble stug door blijft gaan en door blijft groeien.

Het is mijn plan om binnenkort een vijftal proefexemplaren te laten printen en dan een aantal mensen zoeken, alle leeftijden, soorten en maten, die kritisch willen lezen en oordelen aan de hand van enkele vragen. Kritisch kan trouwens ook positief zijn hoor, haha. Spannend is het wel, je kindje in het diepe gooien.
Wil jij (kind van 12 tot 120) tot het selecte groepje van proeflezers horen, dan kun je je hier aanmelden.



2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Oh, wow, dat vind ik echt leuk! (En spannend).
      Alvast bedankt.

      Verwijderen