donderdag 23 januari 2014

Rustig schrijven

Sinds ik de stiltecoupé van Zinexprez ontdekte, schrijf ik iedere week op twee vaste schrijfdagen; eentje thuis en eentje buitenshuis. Op de thuisdag werk ik aantekeningen uit op mijn laptop,  ik verdiep me in een schrijfonderwerp, of ik schrijf gewoon. Op de buitenshuisdag ga ik één keer in de maand naar de stiltecoupé van Zinexprez, wat een genot! en meestal één dag per week naar de bibliotheek, hier in het dorp, en schrijf. Zo ook gisteren...

 Impressie:

Ongelooflijk, wat een drukte vandaag
In de bieb zelf zijn alle plekken bezet
In het stiltelokaal is nog plaats
          In- en uitloop van mensen
          Sjouwen met tafels en stoelen
          Neus ophalen
          Trommelen met vingers op houten tafel
          Toetsenbordgeluid laptop
          Echt goor gesnotter
Wat een les in loslaten
Geen aandacht aan geven
Doorgaan met mijn eigen werk
           Meisjes met crackers
           Cellofaan kraakt
           Cracker kraakt
           Mes zoeken
           Mes gevonden
           Verpakking van salade openen
           Smeren op cracker
           Op cracker kauwende kiezen
           Omslaande pagina's
           Gesnotter naast me
                          ja, gelukt...
                          je hoort hem doorslikken, gatver!
Lunchtijd
          Krakende zakjes
          Voorzichtig kraken
                          klinkt luider dan lomp kraken
          Oeps, een binnensmonds boertje van een verlegen meisje
          Nog een krakend zakje
          Kauwende kiezen
          Hard omgeslagen pagina's
WAT EEN SCHREEUWENDE HERRIE IN HET STILTELOKAAL


Het blijkt dat leerlingen van omliggende scholen zich op toetsen aan het voorbereiden zijn






Geen opmerkingen:

Een reactie posten