vrijdag 6 juni 2014

En nu issie af, en nu...

Maandenlang heb ik waar ik maar kan, zitten haken (crocheting). Blauw- groen- licht roze-middenroze-en donkerroze. Hoewel ik niet een typische handwerkster ben, vind ik het af en toe leuk om ergens mee bezig te zijn. Dan brei ik een trui of ik haak 'oma vierkantjes', de bijna niet te vertalen 'Granny squares'. Ze zijn bij mij niet helemaal vierkant, en dat komt natuurlijk omdat ik weer niet helemaal het patroon volg, maar er een eigen interpretatie aan geef.

Eindelijk, eindelijk, kwam het eind van de bolletjes in zicht en ik had een enorme verzameling vierkantjes. Het plan was om er een dekentje van te maken, maar helaas, al die vierkantjes samen waren amper een half dekentje. Viel dat even tegen.

Op papier puzzelde ik met gekleurde vakjes tot ik een ontwerp had dat ik met de aanwezige vierkantjes kon maken.

Weet je trouwens wat een hondenklus dat is, om al die losse vierkantjes aan elkaar te haken!


 Om een lang verhaal kort te houden, het is gelukt...

Met zwart heb ik ze aan elkaar gehaakt en nog een vrolijk sierrandje om het geheel gemaakt.
Het is een lekker warme, vrolijke omslagdoek geworden.

En nu: Of ik hem echt ga gebruiken weet ik niet, misschien geef ik hem binnenkort wel weg.
Het gaat me vooral om de lol van het maken en om van 'niets' 'iets' te maken, dat is de uitdaging, en dat is gelukt.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij kan je daar ook een leuke rok van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Saskia . Hij is mooi geworden. En nu al af. Vorige week waren het nog losse lapjes. Groet Mieke

    BeantwoordenVerwijderen