zaterdag 20 december 2014

Ik ben er uit

Vanmiddag heb ik eindelijk de knoop door kunnen hakken. Na een laatste telefonisch contact was ik er opeens uit en nu ben ik bezig met de overstap. Wat een opluchting!
Wat er vooraf ging:

Tot 31 december ben ik nog verzekerd via Agis. Agis houdt op te bestaan en gaat over in het Zilveren Kruis. Daarbij heb ik een collectieve korting via het postcodezorgcollectief, en die ging niet over naar het Zilveren Kruis maar wel naar Delta Lloyd. De keuze was dus aan mij: Zilveren kruis of Delta Lloyd.
Nou ben ik er het type niet naar om meteen te doen wat me wordt geadviseerd en dus ben ik de afgelopen weken bezig geweest met uitzoeken en vergelijken wat er op zorgverzekergebied wordt aangeboden.

Ongelooflijk, wat een klus. Alle vergelijkingssites ten spijt, kwam ik er maar niet uit, De een heeft dit en de ander dat. Uiteindelijk heb ik toch de papieren van Delta Lloyd op laten sturen, maar ik voelde me er niet helemaal blij mee.

Vanmiddag heb ik ook de knoop doorgehakt wat ik aan verzekeringen wilde hebben. De basisverzekering is verplicht en voor zover ik begrijp toch min of meer hetzelfde overal. Daarnaast heb ik overwogen een aanvullende verzekering voor alternatieve geneeswijzen te nemen, maar de praktijk leerde me de afgelopen jaren dat je het meeste toch nog zelf betaalt, dus dat valt af. Bovendien wil ik zo weinig mogelijk naar een dokter en zo veel mogelijk zelf proberen te genezen.
Dan die tandartsverzekering: dat vind ik een dilemma, want wanneer je gewoon voor controle gaat, dan betaal je net zo veel aan de verzekering zelf als aan de losse rekening. Maar... met een bescheiden budget vallen die eigen rekeningen toch altijd tegen. Ik heb nu besloten wel een tandartsverzekering te nemen en dit te beschouwen als een gespreide betaling van mijn rekeningen. Om dezelfde reden neem ik ook het laagste eigen risico, dat van €375.00.

Opeens kwam vanmiddag Promovendum weer voorbij. Een zorgverzekering voor hoger opgeleiden waarvan ik enige tijd geleden papieren in de bus had gekregen. Die heb ik weggegooid omdat ik een zorgverzekering voor hoger opgeleiden niet als mijn keuze zag.
Ik opende vanmiddag toch hun site en het zag er eigenlijk niet zo gek uit. Ik besloot te bellen.
Na een prettig gesprek met een meisje/ vrouw die alle tijd nam om mijn vragen te beantwoorden en de voorwaarden uitgebreid doornam, kwam ik uiteindelijk tot de keuze voor een student (!) verzekering bij Promovendum. Ik was nooit zelf op dit idee gekomen maar de dame aan de lijn legde uit dat ik niet persé hoefde te studeren, het enige verschil was de studentikoze benadering. Je wordt met je voornaam aangesproken in plaats van met mevrouw. Nou, dat vind ik geen probleem natuurlijk.
Ik ga betalen €97.80 voor een basisverzekering met tandverzekering. Ik ben €20.00 goedkoper uit dan nu bij Agis, volgens mij voor de zelfde dekking.

Ik ben blij dat ik er nu eindelijk uit ben.


2 opmerkingen:

  1. Promovendum? Daar heb ik nooit van gehoord. Als je geen student hoeft te zijn voor een studentenverzekering, ken je vast ook zonder hoog geshoolde te zijn voor een verzekering voor hoog geschoolde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt, je hoeft ook niet perse hooggeschoold te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen