zaterdag 27 december 2014

Nog meer opruimen

Het is ongelooflijk hoe ik drie uren lang bezig ben met dingen verplaatsen van de ene kast naar de andere en naar nog een andere kast, het voelt alsof ik opruim en plaats maak, maar er komt geen extra plaats vrij. Vreemd genoeg heb ik een halve doos van een kerstpakket aan oud papier over en geen extra ruimte.
Waarom doe ik het dan?

In mei, nog geen jaar geleden dus, hebben we de boekenkast verplaatst en alle boeken en mappen eruit gehad en weer terug gezet. Natuurlijk ziet het er dan netjes en overzichtelijk uit.
Nog geen jaar verder is het een rommeltje. Alle Humble spullen zijn verspreid over drie kasten, mijn schrijfboeken, en in de loop der jaren uitgeprinte schrijfoefeningen, en mijn vele schrijfsels, maar ook mijn tekeningen, uitgeprinte mandala's, ingekleurde tekeningen, aantekeningen over dan wel schrijven, dan wel tekenen, zelfs over allebei samen, alles onoverzichtelijk, lastig terug te vinden. Tijd voor het grote opruimen.

Vanavond is het zover en zoals gezegd kost het me maar liefst drie uur om alles heen en weer te schuiven en te sjouwen. Voorlopig is het weer overzichtelijk, ik ga er van uit dat ik alles nu terug kan vinden en dat is waarvoor ik het doe. Ik zou graag meer weggooien maar eigenlijk ben ik met alles nog bezig, of het is op een andere manier nog te vroeg om weg te gooien. Nou ja, over een half jaartje doe ik het gewoon opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten