zondag 16 oktober 2016

Rustig weekendje ahum

De doorsnee-mens, zo die al bestaat, neemt rust in het weekend. Even bijslapen, beetje rommelen, of erop uit trekken. Dat soort dingen. Ik natuurlijk weer niet. Gisteren was ik getuige van de geboorte van een nieuwe muziekformatie. Dat gebeurt je toch niet elke dag, mij niet in ieder geval. Serieuze plannen en een eerste optreden deze week, donderdag aanstaande al.
Je bent vormgever of niet, dus ik bied aan om visitekaartjes en een weblog klaar te hebben voor donderdag a.s. Ja, leuk, graag, doe maar.
En dus... nadat de visite gisteravond vertrok, dacht ik: hmm, even proberen. Ik had beter moeten weten, want zo ben ik onder andere ooit aan een burnout gekomen natuurlijk. Wat gebeurt er in mijn hoofd? Plaatjes verschijnen, ontwerpen krijgen vorm, en ik word verschrikkelijk benieuwd of het zoals het in mijn hoofd zit ook eruit gaat zien. EN...ik kan niet stoppen voordat het ontwerp uitgewerkt is...
Zo komt het dat ik in plaats van een rustweekendje, de hele, nou ja, de halve nacht heb doorgewerkt. Als een bezetene, letterlijk. Stijve spieren, Knak in de rug, vaste nek en schouders en vage wazige ogen op het laatst, maar het is zo leuk om te doen!!!

Eerst het visitekaartje ontwerpen en na goedkeuring verder gaan met het nieuwe weblog voor de band. Puzzelen wat voor pagina's met welke informatie en wat voor foto's. Wat willen we zo gauw vertellen. Etcetera, etcetera. Okee, ik heb een eerste indruk van hoe het gaat worden en ik ben tevreden. Tijd om te gaan slapen. Toch nog redelijk vroeg weer op en gauw verder. Finetunen, noemen ze dat. Puntjes op de i, in fraai Nederlands.
Tekst toch wat groter? of een beetje naar links? Nee, toch wat terug naar rechts... Heb ik echt geen beter plaatje? Zoeken in een giga- voorraad foto's... Okee, die is beter. Oh, lelijk randje aan de foto, even bewerken, stukje eraf, kleur aanpassen. Zo goed? Hm, ja die kan er mee door. En dan 's ochtends enthousiaste reacties van bandleden en mijn lief.

De digitale geboorte van de Kambeng Band. Uit te nodigen voor feesten en partijen, workshops voor kinderen en volwassenen, en Afrikaanse avonden, met bijvoorbeeld een echte Afrikaanse theeceremonie. De band is nieuw, maar de leden zijn ervaren performers. De band zal in wisselende samenstellingen optreden.
Meer informatie is te vinden op:
kambengband.blogspot.nl
http://kambengband.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten