vrijdag 11 mei 2018

Whatsapp what's up

Telefoonleed!!!
Nou ben ik niet bepaald een veelgebruiker, integendeel. Eigenlijk heb ik een hekel aan opbellen. Ja, even een berichtje sturen vind ik prima, dat wel. En ontvangen ook nog.
Maar toch.
Het is nu vrijdagavond en sinds dinsdagmiddag kon ik opeens niet meer whatsappen. Een gruwel is dat.
Volkomen onverwacht en voor mijn gevoel zonder enige aanleiding hield het op. Stil. Ondoorgrondelijk. Verdorie, wát is er nou aan de hand?

Het duurde sowieso al een lange avond en een deel van de ochtend voordat ik doorhad dat ik wél kon bellen en sms'en, maar niet kon whatsappen. Alle instellingen aangepast en weer teruggezet, heel voorzichtig natuurlijk.

Sommigen van jullie hebben het al gevolgd via Facebook, en je zag mijn frustratie groeien.

Berichtje op Facebook: ...Dan ben je een hele avond en ochtend aan het puzzelen om hem weer aan de praat te krijgen, en dan opeens doet hij het en weet je niet meer wat nou de reden is dat 'ie het nu wel doet...en waarom hij het eerst niet deed. Typisch zo'n gevalletje van Niets doen was misschien de beste oplossing geweest... VAAG...🤔🤔  

Toen leek het al voorbij, maar voor ik het wist was het probleem terug. Weer avond en ochtend en middag heen en weer gedoe. Ik bestel een nieuwe simkaart, die over enkel dagen zal komen. Misschien helpt dat?

Volgend berichtje op Facebook:
Whattsapp werkt niet meer op mijn mobiel. Ik krijg geen verbinding terwijl de 'huiswifi' het gewoon doet. Heel lastig.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Op advies van enkele Facebookgebruikers gooi ik uiteindelijk whatsapp van mijn mobiel en installeer het opnieuw... alle berichten kwijt...en dan...Weer niets....

Mopper mopper

Ik ga het dorp in en ga langs een telefoonwinkel: Oh mevrouw, dat model is te oud voor whatsapp. We verkopen leuke nieuwe mobiels en eventueel ook tweedehandse.
Ik ga naar een andere mobielreperateur: We kunnen hem niet testen want onze wifi doet het niet. (!?)
Dan is er nog een telefoonwinkel: Mevrouw is er in huis niet iemand die u kan helpen?

Ja, duh...

Wat nu? Gisteren had ik de provider van mijn mobiel gemaild, ze waren uiteraard niet bereikbaar op Hemelvaartsdag. Het antwoord was helemaal niet relevant. Ik besluit ze dan maar te bellen. Ze kunnen niets voor me betekenen omdat ik wél kan bellen en sms'en en het ligt dus niet aan hun.
Op advies en vol ongeloof bel ik dan maar met mijn wifi-provider...

En dan denk ik pas echt dat ik gek word... 'Oh okee', een jonge vrouw zegt me dat ik even mijn gegevens moet doorgeven zodat ze 'iets' kan verzetten aan mijn modem...  alsof het een fluitje van een cent is...even mobiel opnieuw opstarten... nog tijdens het gesprek hoor ik mijn test- berichtje gaan...HIJ DOET HET WEER. Ik durf het niet te geloven, maar echt waar, hij doet het nog steeds.

* Voor niets whatsapp verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en alle berichten kwijt * Voor niets een nieuwe simkaart besteld * Voor niets al dat gezoek en gedoe * Voor niets een slecht humeur en frustraties * Oh ja, en tot mijn schande merk ik hoe onrustig ik ben als ik niet kan appen, en vooral geen berichtjes kan ontvangen.


HOERA, hij doet het

Geen opmerkingen:

Een reactie posten